تماس از ساعت 8 لغایت 17:30 روزهای کاری

021-91071092

روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه

ساعت 8 لغایت 17:30

آدرس ایمیل:

info@sabaenergy.ir

پروژه‌

پروژه اجرای پروتکل بین مراکز دیسپاچینگ مازندران با مرکز دیسپاچینگ ملی

 


 مشخصات پروژه:

  • کارفرما: شرکت برق منطقه‌ای مازندران
  • پیمانکار: شرکت صبا انرژی آفرین 
  • مدت قرارداد: 4 ماه
  • زمان شروع: 1398
  • زمان خاتمه: 1398

شرح موضوع پروژه:

تهیه تجهیزات، طراحی، پیاده سازی، تست و آموزش پروتکل TASE2 بین مراکز دیسپاچینگ شمال با مرکز دیسپاچینگ ملی

 این سیستم روی شش سرور (دو مجموعه ریداندنت) نصب شده است که شامل دو سرور دیتابیس (DB Servers)، دو سرور اسکادا (SCADA Servers) و دو سرور مخابرات (Com Servers) می‌باشد.

نرم افزار شرکت صبا انرژی با نام (iSCADA TASE.2 Gateway) iSTG، براساس استاندارد IEC60870-6 ورژن 2000-08 با قابلیت اجرا روی بستر TLS پساده سازی شده است و از بلاک‌های تطبیقی 1،2،4،5 پشتیبانی می‌نماید.

برنامه iSTG به صورت درایور ICC روی کامپیوترهای Com Server مرکز NAOC نصب شده و از    SCADA داده های مورد نیاز را دریافت می کند و آنها را از طریق پروتکل TASE.2 به سایر مراکز انتقال می دهد. در این سیستم درایور iSTG به عنوان سرور عمل می‌کند و سایر برنامه ها می‌توانند به عنوان کلاینت TASE.2 به آن متصل شوند و به داده‌های مورد نیاز دسترسی یابند. این درایور جدید ICC به نحوی نصب خواهد شد که هیچکونه اختلال در لینک اتصال LAPB قبلی ایجاد ننماید.

کلیه‌ی لینک های ارتباطی به صورت ریداندنت تعریف می‌شوند و از طریق فایروال در مرکز AOC به سیستم مرکز SCC جدید متصل می‌گردند. با توجه به این که درایور iSTG نیز به صورت ریداندنت اجرا می‌گردد، در صورت بروز مشکل در یکی از برنامه‌‍‌های اجرا شده، سخت افزار سرور یا لینک مخابراتی، پشتیبان آن به عنوان جایگزین عمل خواهد کرد.

 
 

هم اکنون، با ما در ارتباط باشید...!

تماس بگیرید

021-91071092

آدرس ایمیل

info@sabaenergy.ir